تأسس الموقع عام 2006
Site was established in 2006


ديوان حلول البطالة

موقعنا والإعلام

حلول البطالة الإمارات

هل أنت مسؤول توظيف ؟

تسجيل الدخول
العودة   حلول البطالة Unemployment Solutions > قسم الوظائف الحكومية > جدارة إستفسارات ونتائج ونقاشات > قسم المتعينات

الملاحظات

قسم المتعينات خاص للإناث فقط

الاستعداد لمقابلة الانجليزي ( بدون ردود)

قسم المتعينات

أضف رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #41 (permalink)  
قديم 28-05-2012, 12:32 PM
الصورة الرمزية @عهود@
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Oct 2010
الدولة: المدينة المنورة
المشاركات: 131
معدل تقييم المستوى: 92
@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع@عهود@ محترف الإبداع

آمييييييييييييييييين وياكم يارب

خذوا راحتكم بنات .. وإن شاء الله تتسهل مقابلاتكم كلكم يارب

رد مع اقتباس
  #42 (permalink)  
قديم 28-05-2012, 04:37 PM
الصورة الرمزية حافزه
عضو متواصل
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المشاركات: 72
معدل تقييم المستوى: 1704
حافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداعحافزه محترف الإبداع

اختي ليلنا الذكرررررررى الله يوووووفقك كملي
وربي ماتتوقعي كيف فرحت لما قرأت المعلومات احسها جدا
بارك الله في الاخت متعبه


كملي الله يسعدك

رد مع اقتباس
  #43 (permalink)  
قديم 28-05-2012, 05:23 PM
الصورة الرمزية اخت مرشح
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المشاركات: 191
معدل تقييم المستوى: 1701
اخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداعاخت مرشح محترف الإبداع

بنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــات كــــــــــــــــــــــــلكـــــــــــــــــم ادخــــــــــــلو هنا

https://www.btalah.com/showthread.php?t=430687

رد مع اقتباس
  #44 (permalink)  
قديم 28-05-2012, 10:51 PM
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: May 2012
المشاركات: 4
معدل تقييم المستوى: 0
عهود عامر العنزي يستحق التميز

السلام عليكم قابلت بنات عند أستاذه زهية الشمري عسل وطيبه وسالتني كثير ابو ربع ساعه وبالاخير قالت لي انتي افضل وحده. بس اكتشفت ان متقدمات مؤ ذاك للزود باللغة كم وحده سألتني ولمن جاوبتها عن طبيعة الأسله ما فهمتني بس حلو سالت عن درس الاستماع وطرق تدريس والبنت الكسولة والمتيلريل داخل الفصل وخلتني اعرف نفسي وجلس تسألني عن خبرتني السابقة وووووالخ بس حلو انا ان بسطت أخذنا ربع ساعه الي ثلث ساعه مجادله والحمد لله لكنن الادارة تحت المطابقة شغل واسطاااات الليييل كل أستاذه تدخل جاره وراها قطيع يخلصون أوراقهم واحنا واقفات من سته ظلم واللله لكن ما قصرت فيهم. أستاذه مها راقيه جداً لكن سالفة الي دخلن قبلنا فسألت الللللله يلاقوها بعيالهمممم وبانفسهم حسبي الللله عليهم وبس. اعتذر عن الأخطا الاملايه بس اكتب من جوالي والكيبورد مؤ صحيحه

رد مع اقتباس
  #45 (permalink)  
قديم 28-05-2012, 11:02 PM
عضو مهم
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 305
معدل تقييم المستوى: 1702
ام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداعام حموص محترف الإبداع

توني جايه من المقابله من اسهل مايكون


كم لك متخرجه ؟

هل سبق ودرستي ووين؟


كيف تحظرين لدرسك

لو كان فيه طالبه شاطره وكل ماسالتي سوال تجاوب بصوت عالي وش تصرفك؟

لو طلبت منك المديره شغل اضافي هل تقبلين او لا؟


لو كان عندك موعد وش تسوين ؟

لو كانت وحده من المدرسات عندها موعد ضروري وقالت لك تغطي عنها هل تغطين عنها؟

وبس

وطبعا كله بالانجليزي


موفقين

رد مع اقتباس
  #46 (permalink)  
قديم 29-05-2012, 12:02 PM
عضو متواصل
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المشاركات: 85
معدل تقييم المستوى: 27
كاظم الحزن يستحق التميز

..

تكفووووووووون بنات إنسخو لنا الموجود بالروابط
والله ماقدرت أفتحه

..

ليلنا الذكرى تكفين كملي

..

رد مع اقتباس
  #47 (permalink)  
قديم 29-05-2012, 03:52 PM
الصورة الرمزية Ooحرب الأوصافoO
عضو سوبر
 
تاريخ التسجيل: Jan 2007
الدولة: جده
المشاركات: 374
معدل تقييم المستوى: 38
Ooحرب الأوصافoO مبدعOoحرب الأوصافoO مبدع

الله يوفقك ويجزاك خير ويسهل لك كل امرك جد مفيد ومحتاجينه
والاخت ليلنا كمل الله يوفقك تساعدين الي مافتحت الروابط معاها او ماعندها الاوفس

رد مع اقتباس
  #48 (permalink)  
قديم 29-05-2012, 05:25 PM
الصورة الرمزية لانا الحربي
عضو مهم
 
تاريخ التسجيل: May 2012
المشاركات: 201
معدل تقييم المستوى: 130
لانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداع

I will complete after Mot3ba's PERMISSION
Vocabulary


Sometimes a student CAN’T EXPRESS herself in English
if she CAN’T FIND the words she needs.
OR if the word she chooses DOSEN’T FIT in the language situation she is involved in.

Such problems and many others are the results of bad vocabulary teaching.


How can I avoid that?

Your aim is that your students will be able to ….
* recognize the word, recall it, relate it to an appropriate object or concept.
* use the word in an appropriate grammatical form,
* pronounce and spell the word correctly.
And finally…* use it correctly in her written and spoken language.

Some techniques in teaching vocabulary

* Demonstrating the words using real objects or acting ( using body language)
* Visual aids ( photos, drawing, slides, video films …)
* Explaining the words by describing and defining objects or giving synonyms & antonyms.
* Making a meaning bridge between English & Arabic.

Alphabet
Sugar Tomatoes
Lemon Potatoes
Cup


Meaning bridge
Avoid TRANSLATION and never spend too much time on English meaning of such words.










Do’s


*Use real objects around you at school
or at home OR draw or print pictures
from CDs or clipart sites.**

*Use instructions in English accompanied
with adverbs e.g. (write quickly).

*Introduce new vocabulary in context.

*Use the new vocabulary in your lessons.

*Be sure that you checked the pronunciation
of the new vocabulary.(There are CD’s
that can help you.) **

Don’ts

*Don’t waste your time drawing or explaining a word that’s available as a real object e.g.( ******) , model or picture.

*Don’t use Arabic for instructions and orders.

*Don’t present isolated words.

*Don’t neglect them in future classes

*Don’t be always sure that you know the pronunciation.


Ways to explaining the meaning of vocabulary
Demonstration:
* Direct connection using real objects or pictures for concrete objects in the classroom or school environment e.g. (pencil, door ..)
* Acting items involving movement e.g.(walking, writing…)

Explanation:
*Describing and defining words or deducing the meaning from context.
*Giving synonyms ( lorry = truck ) or antonyms ( stand up X sit down )
* Col******** e.g. water (water tap – water tower – water pump – water cycle)
It is the ways words combine to produce natural-sound speech of writing.
Visual Aids:
Using photographs, drawings, maps, slides, transparencies, video films, CDs **



Steps to presenting new items through visual aids
• Show the objects without any writing.
• Say the word for each one aloud.
• Show the mouth movement in saying the words.
• Point to the objects randomly and ask the students to tell you the words.
• Show the written forms on the board and get the students to
relate the objects to the words.


Games
1- Jumbled letters:
Each team (or pair)is given letter cards. They should arrange the letters to form a certain word.
2- The odd word:
Each team takes out the odd word out of a group of words . e.g.
(table , chair , desk , cup , sofa )
3- Letter X:
Students are asked to write as many words as they can starting with a specific letter.
4- My Happy Pie:
The inside circle is for the words you want to get examples on . e.g (Furniture). In the pieces of the pie students can
come out and write examples like (bed, sofa…)

(It can be drawn and covered with plastic to write & erase)

*For other games this book would be of great help:
(Language Teaching Games) by …. Lee,W.R.
رد مع اقتباس
  #49 (permalink)  
قديم 29-05-2012, 06:02 PM
الصورة الرمزية لانا الحربي
عضو مهم
 
تاريخ التسجيل: May 2012
المشاركات: 201
معدل تقييم المستوى: 130
لانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداع

WRITING


During composition lessons:
1- Write a topic sentence to be discussed.
2- During discussion the main ideas should be concluded and written down.
3- Each student will rewrite those ideas in her own words and point of view.

Note: They should have the composition completed in the class.



1-Give concrete topics such as
(A good friend)
2- Be specific and give topics such as ( Living on other planets – The university I’ll choose)
3- Give the students a chance
to form their own sentences freely
(using their own words) after giving
them the necessary information.
4- Use new techniques such as(mapping)
to compare two things.
e.g.


5- Give fairly related subjects.



1- Don’t give abstract topics such as (Hope - Freedom) for beginners.
2- Don’t give general topics such as
(Space – Universities)

3- Don’t use the substitution drills such as (King Abdul Aziz University was established in Jeddah)– change using: - King Saud ,Riyadh -
4- Don’t stick to the traditional way
Like: use these guide words to write about….


5- Don’t stick to the book’s subjects.

Be Creative

• Use – answer the questions - to which would form a paragraph
or -jumbled sentences – to be re-arranged to form a good paragraph
for beginners ONLY.

Let your students feel free to express their ideas (Don’t interfere)
as long as they are not illegal or prohi****d

رد مع اقتباس
  #50 (permalink)  
قديم 29-05-2012, 06:09 PM
الصورة الرمزية لانا الحربي
عضو مهم
 
تاريخ التسجيل: May 2012
المشاركات: 201
معدل تقييم المستوى: 130
لانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداعلانا الحربي محترف الإبداع

READING


A well chosen passage is one of general interest to all students.
It may ******* a few new vocabulary and idiomatic usage.
It should be suitable to the students’ age and language level.

Procedure


A) Pre-reading:

1- Discussing pictures, title, subtitles.(try to explain most of the new words)
-Don’t present all the words. They can guess the meaning from the context-

2- Skimming for general information & scanning for certain information such as : numbers – names …
-Don’t explain the whole passage and kill students’ interest instead of arousing it-

3- Write the questions and let the students read
them making sure that they understand them.
–they should read for a certain aim –
Note: the questions should test students’ understanding.
* Questions on the passage shouldn’t lead to copying of whole sentences.
* Questions shouldn’t test anything not mentioned in the passage.
* Questions should test comprehension and involve critical thinking.


B) While Reading:

Students read the passage silently to find answers to the questions
Note : Time is important (set specific time and stop them when time is over)

C)Answering questions:

When time is over, stop the students. Then ask them to answer the questions.

D) Post Reading - Application:

You can ask for more details or do a ( T ) or ( F ) or a multiple choice question …etc.


Creative Ideas For Reading lesson

* To save time and effort you can write your questions on an extra board before the class.

* Enlarge the passage and cover it with plastic to get the girls to come out & mark the places of answers and vocabulary.

* Instead of asking typical questions about the passage …Use concept maps - for the main ideas of the passage - for groups to fill in and a representative of each group can come out to discuss it.

A- B-



E) Homework:

Be creative in the homework
(don’t give them the same questions done in the class).


SPEAKING


Dialogues help the students to express their own feelings, ideas
and opinions by using different speech acts according to the situation itself.
They help them to use the language effectively.

A dialogue is a model conversation used to practice speaking.

The aims of teaching dialogues are:
* Teaching language items. * Clarifying the meaning of some vocabulary.
* Pr***ding useful expressions. * Demonstrating grammatical rules.

A dialogue is organized according to some principles:
* Turn taking. *Opening sequences. *Body. * Closing sequences.

How to Form Dialogue
1) State a clear situation including all the needed information.
2) Name the characters.
3) Omit content words, phrases or sentences, not simple structural words.
4) Avoid using difficult or complicated structures.
5) ******* appropriate opening & closing sequences.
6) Use natural idiomatic spoken language (standard informal English)..
7) Use short statements.
8) Avoid the question-answer-question format.
9) Avoid direct copy of textbooks that requires memorization.






Useful Expression
(You should use them during the dialogues & your tests)
Expressing gratitude:
-Thanks for the warning! - I appreciate that.
-That’s very kind of you - - That’s very nice of you.
Expressing feelings:
- I’m really upset! - I’m really disappointed. I’m really happy. -I’m really glad.
Expressing an opinion:
- In my opinion, ……. - I think that …..
Expressing agreement:
- That’s right. - You’re right. - I agree with you.
- I think so. - Fine. - Certainly.
Expressing sympathy:
- I’m sorry to hear that. - That’s too bad.
- How awful! - That’s terrible. - What a pity!
Expressing reassurance:
- Don’t worry! - I’m sure you’ll be feeling better soon.
- Believe me, there’s nothing to worry about!
Expressions of surprise:
- How astonishing! That’s amazing!
- That’s surprising!
Expressions of relief:
- What a relief! - It’s fortunate you …..
- I’m so glad (that) ……
Expressions of happy anticipation:
- That’s good news! Fantastic!
- That’d be lovely!
Expressions of uncertainty:
- I can’t make up my mind.
- I’m not sure. - Oh! I don’t know.
Polite expressions:
- I want to ask you a s**** favour. - I’m sorry.
- I hope you don’t mind. - I was wondering.

رد مع اقتباس
أضف رد

(( لا تنسى ذكر الله ))


مواضيع ذات صله قسم المتعينات

مواقع النشر (المفضلة) وتحتوي على WhatsApp لإرسال الموضوع إلى صديقك


أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة





الساعة الآن 11:32 PM


Powered by vBulletin Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة لحلول البطالة

استضافة، تصميم مواقع، برمجة تطبيقات، من توب لاين