تأسس الموقع عام 2006
Site was established in 2006


ديوان حلول البطالة

موقعنا والإعلام

حلول البطالة الإمارات

هل أنت مسؤول توظيف ؟

تسجيل الدخول
العودة   حلول البطالة Unemployment Solutions > قسم الوظائف الحكومية > جدارة إستفسارات ونتائج ونقاشات

الملاحظات

تجمع خريجات اللغة الإنجليزية

جدارة إستفسارات ونتائج ونقاشات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته خواتي العزيزات هذا الموضوع مثل ماهو مكتوب في العنوان خاص بخريجات اللغة الإنجليزية وأكيد فيه خريجات انقلش عاطلات...

موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #321 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 11:51 AM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

لا حبيبتي بس الوزاره تطلع الوظائف بالقطاره
أتوقع بعد سنه التقديم

  #322 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 11:53 AM
الصورة الرمزية عبير السعادة
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jan 2011
الدولة: فى كون الله الفسيح
المشاركات: 142
معدل تقييم المستوى: 214777
عبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداععبير السعادة محترف الإبداع

ان شاء الله كلنا نتوظف بدون قياس وقدرات

اصلا صعبه عليهم يختبرونا والمقدمات على جداره فوق 300 الف >عساه دوم مايقدورن يختبرون لين نتوظف يارب

  #323 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 11:55 AM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

الله يكتب اللي فيه الخيره

  #324 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 12:23 PM
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المشاركات: 110
معدل تقييم المستوى: 1700
جلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداعجلنار الورد محترف الإبداع

كم تبعد القويعيه عن الرياض وبتكتبونها انتو

  #325 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 12:49 PM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

انا من القصيم وماعندي خلفيه عن القويعيه
بس الظاهر بحدود ال٢٠٠ كيلو

بالنسبه لي برص اغلب المناطق

  #326 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 12:53 PM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

نماذج من المقابله


ماهي محتويات الخطة الدراسية
1- the objectives لاهداف
2- the procedures الإجراءات او العمليات
3- the evaluation التقييم


السؤال السادس what are the Elements of microsoft office ماهي عناصر المايكرو السوفت
1- the word
2- the power point
3- the access
4- the excel
https://www.btalah.com/showthread.php?t=41053
intreduce your self قدم نفسك

what are the tenses ماهي الأزمان او عدد الازمان وهي :*
1-present المضارع
2- past الماضي
3-future المستقبل


السؤال الثالث what is the parts of the past tense ماهي اقسام الزمن الماضي
1-simple past الماضي البسيط
2- past continuous الماضي المستمر
3-past perfect الماضي التام
4- past perfect continuous الماضي التام المستمر

السؤال الرابع give me example in past continuous عطني مثال على الماضي التام

he had played football

السؤال الخامس what are Contents of lesson plan ماهي محتويات الخطة الدراسية
1- the objectives لاهداف
2- the procedures الإجراءات او العمليات
3- the evaluation التقييم


السؤال السادس what are the Elements of microsoft office ماهي عناصر المايكرو السوفت
1- the word
2- the power point
3- the access
4- the excel

https://www.btalah.com/showthread.php?t=41053
intreduce your self قدم نفسك

what are the tenses ماهي الأزمان او عدد الازمان وهي :*
1-present المضارع
2- past الماضي
3-future المستقبل


السؤال الثالث what is the parts of the past tense ماهي اقسام الزمن الماضي
1-simple past الماضي البسيط
2- past continuous الماضي المستمر
3-past perfect الماضي التام
4- past perfect continuous الماضي التام المستمر

السؤال الرابع give me example in past continuous عطني مثال على الماضي التام

he had played football

السؤال الخامس what are Contents of lesson plan ماهي محتويات الخطة الدراسية
1- the objectives لاهداف
2- the procedures الإجراءات او العمليات
3- the evaluation التقييم


السؤال السادس what are the Elements of microsoft office ماهي عناصر المايكرو السوفت
1- the word
2- the power point
3- the access
4- the excel



The difference between deductive and inductive method

Deductive teaching is a more traditional form of teaching. In deductive teaching you typically pr***de information (lecture), share specific examples of the concept or skill being taught, then, allow students to practice the skill being taught. This is a more teacher-centered model of teaching that is rule driven. Some of the positives of this method are that it is time saving and gets to the point of the lesson easily


.*
Inductive teaching is a constructivist model of teaching that is more student-centered. In inductive teaching first pr***de examples, then have students practice and figure out the rule themselves. This method of teaching is more experiential and based on a guided discovery learning philosophy.

  #327 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 12:57 PM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

How to teach different kinds of lesson: Discussion, Reading ,Writing , Grammar & Word Study

Before the lesson :*
you have to prepare yourself very well. ( How )
. You have to ask yourself the most important question before preparing the lesson : What do I want students to learn ? ; What should they learn from this lesson ?
If you know the answer , everything will be easy and clear.*
Preparation:*
Preparation is the first step before entering the classroom. Preparation is the most important step in your plan.
Start to prepare for the lesson after answering the previous question . . : " What do I want students to learn ?"
You have to prepare your lesson , ideas and things that you will use very well.*
How to prepare the lesson:
As you know , it is important to divide the lesson into an introduction , body of the lesson and the conclusion .
The introduction is very important part in the lesson . Try to make it successful . ( How? )
At the beginning , you have to attract the students' attention to the lesson . You have to make them like the lesson and wait the rest of it. Try to connect the lesson with anything they like e.g. hobbies , books , novels , food , ****s , family , friends ,schools, habits, customs …etc. In this step , you can make them speak about things they like or they don’t.
The body of the lesson :
Here , you present the lesson step by step after the introduction. There are different kinds to present the lesson according to its kind.
The conclusion :
It is the last step. It is time of evaluation . Also, you have to conclude the lesson and summarize it.*
Always try to connect the lesson with different things in their real life.*
Always ask students Why …? What doy you think of …… ? Do you like this or that ?

  #328 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 12:58 PM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

Now let's start with different kinds of lesson:*
Discussion
Reading
Writing
Grammar
Word study

Discussion Lessons:
Usually, it is the first lesson in each new unit.
For me, it is the most interesting lesson because you have to help sts to speak and to express their feelings and ideas.*
Introduction:*
In this lesson, it is nice to use pictures, short stories , proverbs or any real things as possiple as you can.You can start the lesson by showing them for example pictures belonging to the lesson the start discussion .
What do you see ?*
What do you think of ……………..?
Do you like it ? Why ?
IS it …..?
Are they ……………?

You can ask many different questions . You can ask weak sts very very simple questions you know that they know the answers . In this way , you encourage and help them to be more confident . Then you can verify the kinds of questions to them next days.*
The body of the lesson
You have to use the book.*
Ask sts to read the title .*
Ask sts about the pictures if they are found.*
Discuss the ideas of the lesson by using different things like pictures .
Ask sts to read the mentioned questions and answer them.
The conclusion:
Summarize the lesson . You can ask them to summarize it. You can ask sts what do you learn today?
Evaluate the students by using ****sheet.*
In this lesson , it is nice to ask them to complete a dialogue.
Don't forget to give sts home****. It is important to make them revise the lesson at home.

  #329 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 01:00 PM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

Reading:
There are many important steps to teach any reading lesson to any grade.
The lesson is divided into: introduction ( pre-reading ) , the body of the lesson ( during reading ) and the summery (after reading).
Introduction:
You can start the lesson with appropriate pictures , proverbs ,short stories….etc.
For example, if the lesson is about food , we can start the lesson with this proverb : An apple a day keeps the doctor away.
U can write this proverb on the board and ask a student to read. Then say what do you understand from it. With many questions, sts can guess the title.
After that, ask sts to open their books . Ask sts to read the title , the subheading and the caption.
Ask : How many paragraphs are there ?
Talk about the pictures if they are found.
Silent Reading:
Write many questions on the board the ask sts to read them.
Ask sts to read the passage silently to answer ( usually I ask sts to underline the answers) giving questions. ( specify time ).
Then ask sts to stop reading and answer the questions orally.*

Reading and Discussion: :
Ask sts to read paragraphs individually ( Here it depends on the level of ur students )*
If they are secondary , ask excellent sts to read. ( you don’t need to read)
After a student finish reading the paragraph, discuss it with sts by asking them many questions about it and explain the new words.
You can present the new words by using different pictures , simple examples or acting it.
If the passage is long, don’t read all of it but the most important idea in each paragraph.
After Reading :
This is time of evaluation
It is better to use a ****sheet and ask sts to **** in groups. ( it is important to specify time)
I think these are the most important steps in teaching reading.

  #330 (permalink)  
قديم 08-12-2012, 01:01 PM
الصورة الرمزية عاطله سعوديه
عضو مهم جداً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
الدولة: القصيم
المشاركات: 552
معدل تقييم المستوى: 1705
عاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداععاطله سعوديه محترف الإبداع

Writing.
Introduction:
Ask sts to open their book.*
Ask What kind of lesson is it ?
Ask what are the main rules to write a paragraph ?
Ask sts to read the title ?

The body of the lesson:
Ask sts to read what is mentioned in the book: notes , questions …etc.
Ask sts to make sentences from the giving notes or questions orally.
Ask sts to **** in group and write a paragraph.
Make sure every sts in the group write at least a sentence.
The conclusion:
Check the paragraphs .*
Ask different groups to read the written paragraph.
My students don't like this kind of lesson . So I help them by using this method:
I usually write questions belonging to the topic they have to write about it.
Then I ask sts to answer them and I tell them by answering them you can write a paragrapgh . So they feel comfortable and try to write .

موضوع مغلق

(( لا تنسى ذكر الله ))


مواضيع ذات صله جدارة إستفسارات ونتائج ونقاشات

مواقع النشر (المفضلة) وتحتوي على WhatsApp لإرسال الموضوع إلى صديقك


أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة





الساعة الآن 02:29 PM


Powered by vBulletin Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة لحلول البطالة

استضافة، تصميم مواقع، برمجة تطبيقات، من توب لاين